19.2.2016

עריכת סרטי תדמית כחלק מאסטרטגיה שיווקית

כבר מספר שנים שהוידיאו ברשת הפך לחלק בלתי נפרד מחוויית הגלישה של האדם הממוצע. הופעתם של אתרים כגון YouTube מצד אחד ושיפור מהירות הגלישה מצד שני, הביאו לכך שכיום ניתן לצפות בקטעי וידאו באיכות גבוהה בלחיצת כפתור פשוטה.

משווקים ומפרסמים רבים הבינו את הכוח הטמון בוידיאו ברשת, אם דרך סרטי תדמית המופקים במיוחד לאינטרנט, ואם באמצעות שילוב פרסומות באתרי וידאו גדולים ברשת. החדשות הטובות הן שלא צריך להיות חברת פרסום גדולה עם תקציבי עתק כדי להשתתף בחגיגה, וגם חברות ועסקים קטנים יכולים להפיק קטעי וידאו באיכות גבוהה ולהשתמש בהם לצורך ייעול תהליכי השיווק, השירות והמכירה.

יתרונות השימוש בסרטונים לבעל העסק

  • סרט תדמית איכותי, ערוך היטב, נותן לבעל העסק או המותג במה להציג את עצמו ואת ההיסטוריה העסקית שלו בפרק זמן של מספר דקות, והוא אינו מוגבל למסגרת הסטנדרטית והמקובעת של פרסומות רגילות. סרטון כזה יוצר אצל הלקוח עניין ורצון לדעת עוד אודות המוצר או השרות המופיע בסרטון. 

דוגמה לסרט תדמית חברת נגב קרמיקה-

  • מעבר לפן השיווקי הטהור של הסרטונים, הם יכולים לתרום לעסק גם מבחינות רבות נוספות. לדוגמה, כיום מעט מאוד צרכנים באמת טורחים לקרוא את חוברת ההוראות של המוצר מא' ועד ת'. באמצעות סרט הדרכה פשוט, ניתן להעביר להם בצורה יעילה את עיקרי הדברים שעליהם לדעת, ודגשים מיוחדים שלעיתים מפספסים כאשר מסתפקים ברפרוף בחוברת. סרטון הדרכה איכותי ומקצועי יכול גם להקל על צוות השירות מכיוון שפחות לקוחות יתקלו בקשיים בעת הפעלת המוצר.

דוגמה לסרט הדרכה-



  • הפקת סרטי תדמית פותחת פער מול המתחרים שעדיין מסתפקים באמצעי שיווק קלאסיים כגון פליירים וברושורים, אשר מרבית הלקוחות הפוטנציאלים כבר למדו להתעלם מהם באופן כמעט בלתי מודע. 

הפצת הסרטונים ברשת

בסיום תהליך הפקת הסרטון, ולאחר שהסרטונים עברו עריכה מלאה והוספת קריינות, יש לבחור באיזה ערוץ ברשת להפיץ אותם, כאשר ניתן לשלב גם מספר ערוצי תפוצה:

  • אתרי וידאו ייעודים - אתרי וידאו כגון YouTube מאפשרים להעלות סרטוני וידאו בקלות לצרכים פרטיים או מסחריים. כאשר מעלים יותר מסרטון אחד, נוצר באופן אוטומטי ערוץ משתמש שאפשר להצמיד לו עיצוב ייחודי התואם את רוח המותג. ממש כמו בפייסבוק, עמוד זה יכול לצבור אליו אוהדים ואף לשלוח להם מסרים ישירות לעמוד הבית של יו-טיוב.
  • גלריית סרטונים או מרכז הדרכה באתר - ניתן להעלות את הסרטונים ישירות לאתר החברה לעמוד גלריית וידאו או עמוד המרכז הוראות שימוש ומדריכים במוצרי החברה. למרות שאפשר להשתמש בנגן וידאו פנימי, מומלץ להטמיע סרטון מאחד מאתרי הוידיאו הייעודים על מנת לחסוך ברוחב פס.
  • ניוזלטר - שילוב סרטון בתוך ניוזלטר היא דרך נוספת לחשוף אותו בפני ציבור הלקוחות, וזאת באמצעות הוספת קישור לדף המציג את הסרטון ברשת. יש אמנם שירותי דואר כגון Gmail התומכים בהצגת סרטונים מוטמעים ישירות בתוך ההודעה, אך עדיף לא להסתמך עליהם בלבד.

סרטי תדמית – הדרך החכמה לשיווק נכון של האתר שלך באינטרנט !




אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת SmartSEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה