16.5.2016

כיצד לבחור משרד יחסי ציבור

בעולם המשתנה שלנו חשוב מאוד למצוא את המומחים המתאימים ביותר לכל תחום שבו פועלים, בין אם מדובר במשהו קטן וצנוע יחסית, או חברה המגלגלת מיליונים בשווקים השונים. עם זאת, כמובן שעבור חברות גדולות הנושא קריטי יותר, משום שככל שהרף גבוה יותר, כך הנפילה תהיה כואבת יותר. הנפילה הזאת יכולה להיגרם בקלות באמצעות יחסי ציבור גרועים. ובכל תחום שבו מעורבים סכומים גבוהים – הסיכון ליחסי ציבור גרועים הינו גבוה יותר. לכן, חשוב מאוד למצוא את האנשים המתאימים לניהול היבט של העסק כמה שיותר מוקדם, משום שלנהל יח"צ חיובי מלכתחילה הרבה יותר פשוט מאשר למזער נזקים שכבר נעשו על ידי יחסי ציבור גרועים, שחיטה בתקשורת, ירידה באמון הציבור ושם לא טוב שקשה מאוד למחוק, בעיקר כיום – כשעולם האינטרנט מאפשר לבדוק מה כתבו על כל גורם בכל שלב ובכל יום.

כיצד מתנהלים מול חברת יחסי ציבור במצבים שונים 

בסופו של יום, אדם בכל תחום מתמחה בסוג ספציפי של עבודה. כמו שכל עורך דין מתמחה בתחום זה או אחר בעולם המשפטי (ענייני משפחה, תעבורה, פלילי וכו') – הדבר נכון באותה המידה גם בתחום יחסי הציבור. לכל חברה, גוף או אפילו אדם יש את הדקויות הספציפיות שלו האופייניות לתחום שבו הוא פעיל. בכל תחום יש את ה"חטאים" שבהם מאשימים כל נציג, ועל חברת הפרסום לדעת להתמודד עם האשמות אלו בצורה נאותה.

בנוסף, דרושים קשרים נרחבים באמצעי התקשורת השונים, זאת על מנת ליצור מגעים ישירים ושליטה במה שמתפרסם, קבלת הודעות מראש, וכן שיתוף פעולה מלא למטרות של פרסום של פסקי דין בתיקים של המשרד, הודעות לציבור וכו'. ההתנהלות של משרד יחסי ציבור צריכה להיות קודם כל קבועה ועקבית, על מנת ליצור רצף עבודה נעים ופשוט עבור העיתונאים (שעבורם התקשורתיות של משרד היח"צ מהווה פעמים רבות את הסיבה הטובה ביותר לפרסום חיובי).

החשיבות של הבנת המשרד בתחום המדובר

לכאורה, נראה כי יחסי ציבור הינם יחסי ציבור, ואין כל הבדל משמעותי בין הפרסומים ועבודת יח"צ עבור משרד עורכי דין ולנציג של מפלגה כלשהי בכנסת. אך בפועל, מדובר בתחומים נפרדים, שלכל אחד מהם יש התניות שונות, גורמים וגופים שונים שחשוב להיות בקשר שותף ורציף איתם וכו'. לכן, יש לבחור משרד יחסי ציבור המתמחה קודם כל בתחום שלכם.

לדוגמא, ניתן לבדוק  אילו משרדי יח"צ מייצגים את המתחרים שלכם, ולחילופין – עם איזה משרדים אחרים הם מקושרים. בדרך כלל, כל משרד יחסי ציבור מתמחה בתחום מסוים. ולמרות שנראה שזה בלתי אפשרי לייצג שני מתחרים באותו התחום תחת אותה קורת גג, בפועל מדובר באחד המאפיינים המעידים על המקצועיות של אותו משרד יחסי הציבור, המעוניין לשרת כמה מהנציגים של אותו תחום במידה וברמה שמתאימה לסטטוס של החברה בנקודת הזמן הנוכחית, בשאיפות שלה לעתיד ועוד.

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת Smart-SEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה