28.3.2014

טיפים לבנייה וקידום אתרים

המציאות כיום היא שאם אתה לא נמצא במרחב המקוון, אתה לא קיים למעשה. יש אנשים המסתפקים ביצירת פרופיל בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת, בעוד אחרים מעוניינים לפתוח אתר, עבורם או עבור העסק שלהם. אלא שאין המדובר במשימה פשוטה כלל וכלל: הקמת האתר דורשת השקעה ומאמץ, וכך גם בכל הנוגע לקידום שלו לאחר מכן. הנה מספר טיפים חשובים להגשמת המטרה.

הנחת היסוד: צריך להיעזר במומחים

בניית אתרים מהווה כיום מקצוע לכל דבר ועניין, וכך גם קידום אתרים. קשה מאד ללמוד את ההתחומים האלה באופן עצמאי, כשגם המידע שזמין ברחבי האינטרנט מוגבל, או אפילו לא מדויק. מהסיבה הזו בדיוק, חיוני שבניית האתר וקידומו ייעשו על ידי אנשים שמעורים בתחומים אלה עד לרמת היסוד. העדיפות צריכה להיות לאנשים שעברו קורס בניית אתרים למשל, או הכשרה מאסיבית בתחומי הקידום השונים.

מצד שני, לא ניתן להתעלם מכך שלימודים אלה פתוחים כיום לכל מי שמעוניין בכך. אדם שרוצה לפתוח אתר, לכן, יכול להירשם לקורס, שיעניק לו את כל הידע התיאורטי והמעשי הדרוש לכך. מחירי קורסים כאלה כיום שווים לכל נפש, והם אינם מעמידים לרוב תנאי קבלה נוקשים.

קביעת תוכנית עבודה

אפילו כאשר מדובר באתר "פשוט" באופן יחסי, הקמתו אינה דבר של מה בכך. על מנת להפוך את האתר ליעיל, לנוח ביותר לגלישה ולאסתטי ביותר עבור הגולשים נדרש לחשוב רבות על התכנון שלו: החל מהעמודים והקטגוריות שיופיעו בו, דרך העיצוב הגרפי והתמונות ועד לתוכן שיאפיין את כל אחד מהעמודים, שיכול להיות אינפורמטיבי או שיווקי כאחד.

בניית האתר חייבת להיעשות על פי תוכנית מוגדרת,  המתייחסת לכל היבט והיבט בו. בנוסף על כך, ובהתאם למטרות המוגדרות של האתר, יש לבצע סקר שוק, או אפילו מחקר מקיף. אפשר לראות מה מופיע באתרים מקבילים אחרים, מיהו קהל היעד אליו מכוונים ומהם התחומים העיקריים שהאתר צריך להצהיר שהוא עוסק בהם. יש לכך חשיבות, כמובן, גם מבחינת מילות המפתח, שישמשו לקידום שלו הלכה למעשה.

חשיבותה של סבלנות

תהליך בניית אתר הוא תהליך דינמי מאד. אפילו כאשר עובדים לפי תוכנית מוגדרת, ואפילו כשהוא כבר נמצא באוויר, שינויים מתבקשים לא פעם. אין לצפות, כתוצאה מכך, לבנות את האתר תוך מספר שעות. גם כאשר משלימים את המשימה, אסור לנוח על זרי הדפנה, ולעדכן את האתר בכל פעם בתוכן חדש. המטרה היא שימשיכו להיכנס אליו גם בעתיד.

קידום אתרים משתלב היטב בנקודה הזו בדיוק. אפילו אם האתר עשוי היטב, כמות הכניסות אליו היא שתגדיר את הצלחתו בפועל (בעיקר במקרה של אתר מסחרי). הדגש העיקרי חייב להיות על מיקום גבוה במנועי החיפוש, בהתאם למילות המפתח שהוגדרו. מכיוון שיש בנמצא לא מעט אתרים בכל תחום, חייבים להשקיע מאמצים רבים ביצירת תוכן באתר, בהשמת קישורים אליו ובפרסומים בפלטפורמות השונות, ולדעת כי אין זה דבר פשוט לשפר את קידום האתר במנועי החיפוש.  גם כאן, אפילו שמשלימים את היעד שהוגדר צריך להמשיך בקידום, ולו מכיוון שהמתחרים תמיד נושפים מאחור.

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת SmartSEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה