20.6.2012

מה ההבדל בין ניוזלטר חוקי לספאם?

מהפכת האינטרנט אשר התחוללה במספר העשורים האחרונים הביאה לידי יצירת שינויים מרחיקי לכת בדרכים ובצורות אשר בהן אנו צורכים את המידע שלנו. מכיוון שאחד מסוגי המידע הנפוצים ביותר בתקופה המודרנית הוא המידע השיווקי, מי שמעוניין לבצע קידום שיווקי של העסק או האתר שלו חייב להיות מסוגל להתקדם יחד עם שאר העולם ולאמץ לחיקו את הטכניקות והטקטיקות החדישות והעדכניות ביותר – או שהוא פשוט יישאר מאחור לאכול את האבק והעפר של המתחרים שלו. שליחת ניוזלטר (או בשפה העברית, דיוור אלקטרוני) היא אחת מן הדרכים היעילות ביותר להפיץ מידע שימושי אודות העסק שלכם, מפני שבדרך זו אתם מצליחים להגיע אל היישר לקוחות פוטנציאליים שנחשבים בתור בעלי הסיכויים הגדולים ביותר לרכוש את המוצרים או את השירותים שאתם מציעים.

בשנים הראשונות בהן רשת האינטרנט החלה לעשות את הצעדים הראשונים שלה, כמעט כל דבר היה בגדר מותר, או לפחות לא אסור. כמובן שהמפרסמים הבינו איזו קרקע פורייה הולכת ומתגלה לנגד עיניהם, והם עשו את כל אשר ביכולתם על מנת לנצל את אור הזרקורים של הבמה החדשה והמלהיבה הזאת. הם השתמשו בבאנרים שקופצים על הגולשים מכל פינה, העמיסו אתרים בפרסומות סמויות וגלויות ושלחו הרים על גבי הרים של אימיילים. בשלב מסוים הגולשים זעמו והתלוננו ובסופו של דבר הוסדרו תקנות וחוקים מסוימים בדבר דרכי הפרסום ברשת.

ניוזלטר לגיטימי או דואר זבל?

אחד מן ההבדלים העיקריים והחשובים ביותר אשר מפרידים בין ניוזלטר חוקי לבין ספאם, הוא ההסכמה המוצהרת של מקבל הדואר האלקטרוני. חוק הספאם במדינת ישראל קובע כי ניתן לשלוח דואר אלקטרוני שיווקי רק למי שבאופן מודע ובהסכמה מלאה נתן את הפרטים שלו בכוונה תחילה לקבל מידע שיווקי לתיבת הדואר האלקטרוני הפרטית שלו.

כיצד לעודד גולשים להירשם לניוזלטר שלכם?

שליחת ניוזלטר לגולשים קבועים, אשר כמובן הסכימו לקבלו בדרך קבע, מאפשרת לכם להגיע אל קהל לקוחות ייעודי אשר מעוניין במידה כזו או אחרת לקבל את המידע השיווקי שלכם. בדרך זו אתם יכולים לספק לו מידע פרסומי אודות השירותים והמוצרים החדשים שאתם מציעים, על מבצעים מיוחדים ועוד כל מיני שיטות נוספות לקידום מכירות. אך כיצד לגרום לגולשים להירשם לקבלת ניוזלטר?



הציעו מידע שימושיניוזלטר איכותי אינו כולל אך ורק מידע שיווקי, אחרת מה התועלת לקורא? בניוזלטר שלכם אתם צריכים לספק כמה שיותר מידע שימושי, אותו הגולש יוכל ליישם תכף ומיד. זה ישתלם לכם הרבה יותר מכל פרסומת, מפני שבדרך זו הגולש ייצור אתכם קשר חיובי ללא כל תלות בעסקת חליפין.

העניקו ערך מוסף – מומלץ שתפנקו את החברים ברשימת הדיוור שלכם, ובנוסף על מידע שימושי תציעו להם גם מבצעים ייחודיים אך ורק להם, בתור הוקרת תודה על שהם נרשמו לניוזלטר שלכם. זה ישתלם לכם בעתיד.

הקפידו על פרופורציות – שילחו ניוזלטר רק שיש לכם משהו חשוב, מעניין ושימושי להגיד. אחרת, גם אם יש לכם אישור לכך, זה יהיה דואר זבל ולא יביא כל תועלת.


אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת SmartSEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה