29.1.2014

הסבה מקצועית - האם קידום אתרים הוא מקצוע העתיד?

אנשים באמצע החיים מוצאים את עצמם לא פעם מתחבטים בשאלה האם כדאי לבצע הסבה מקצועית. הסיבות להסבה שכזאת יכולות להיות רבות ומגוונות. הן מתחילות בשעמום ושגרה, ממשיכות ברצון להגשמה עצמית ומסתיימות בצורך ממשי בשינוי כיוון מטעמי פרנסה או מסיבות אחרות.

בין המקצועות המעניינים ביותר, בזכות חדשנותם ובזכות האפשרות להתפתחות אישית ומקצועית, נמצא מקצוע קידום האתרים. בנקודה זו מוצאים את עצמם אותם המתלבטים לגבי שינוי כיוון מקצועי מתחבטים בשאלה האם ההסבה לקידום אתרים כדאית, האם מדובר על מקצוע העתיד?

צורך אנושי בתקשורת 

לפני שאמליץ למתעניינים לקרוא מידע על הסבה מקצועית בתחום קידום האתרים, נבהיר מראש – אנו לא נביאים ולא בני נביאים. למעשה איש אינו יכול לומר האם מקצוע כזה או אחר הוא מקצוע העתיד, אבל סימנים לכך שקידום האתרים הוא מקצוע עם עתיד – יש ויש.

הסימן הראשון לכך שמדובר בתחום שצפוי להמשיך ולהתפתח ולהיות רלוונטי לעוד שנים ארוכות הוא בעולם התקשורת האנושית. בניגוד לכל מיני תחזיות שונות, גם התפתחות המחשוב לא הביאה לירידה בצורך האנושי לעשות שימוש בתקשורת בין אישית. אמנם כיום התקשורת איננה רק מילולית וחלק גדול ממה נעשה באמצעות העברת מסרים ממוחשבים או אלקטרוניים, אבל לענייננו – הדבר איננו משנה. הטבע האנושי זקוק לתקשורת, זקוק למידע, וזקוק לאחרים בכדי לשאוב נתונים שעשויים לשמש אותו לצרכים שונים.

על רקע חשיבות התקשורת, שהופכת כיום לזמינה יותר מאי פעם, עולה מעמדו של האינטרנט כאמצעי תקשורתי ראשון במעלה. בתוך כך, עולה גם החשיבות של מקדמי האתרים. כאשר כל בעל אתר רוצה להעביר את מסריו (שיווקיים או לא שיווקיים) ליותר אנשים, כך הביקוש למקדמים איכותיים עולה. דבר זה, כך מראים כל הסימנים, לא צפוי להשתנות בקרוב.

קידום לעסקים 

לאחר שראינו שהצורך האנושי בתקשורת ובמידע לא נמצא בדעיכה, אלא להפך, הרי שעבור מקדמי האתרים או אלה השואפים לשנות כיוון מקצועי לתחום זה, יש דבר חשוב נוסף הראוי לציון. חלקם של אתרי האינטרנט שמטרתם היא שיווקית הולך ועולה. למעשה, אין כמעט אתרים כיום שאינם מלווים גם במודעות פרסומת או במסרים שיווקיים ישירים או עקיפים.

כאשר בעל אתר, אדם שיש לו אג'נדה כלכלית או אחרת, רוצה להעביר את מסריו באופן אפקטיבי יותר, ככל שהוא רוצה למכור יותר ולהצליח יותר, לא די לו להקים אתר אינטרנט מושקע, איכותי ויעיל. לא פחות מכך - עליו לדאוג לקיום תעבורה מספקת של גולשים שיגיעו לאתר וישהו בו די זמן בכדי להיחשף למסרים או להצעות ערך שונות.

על רקע המלחמה על תשומת ליבו של הגולש, הצרכן ומחפש המידע, שהינה מרובת משתתפים, תפקידם של מקדמי האתרים המקצועיים הולך ונעשה ברור יותר מתמיד. אם לפני זמן מה ההוצאות העסקיות בדבר קידום אתרים לא היו ברורות לכולם, הרי שכיום המצב שונה מיסודו. מקצוע קידום האתרים הוא כאן, הוא משפיע, והוא כאן כדי להישאר.

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה