19.2.2016

תכנות לעריכת סרטים בבית

איזה תוכנה מומלצת לעריכת סרטים?
התוכנות השונות המוצעות לנו כיום מאפשרות לכל אחד להיות עורך סרטים ליום אחד (או יותר) וליהנות מפתרונות ביתיים ברמה גבוהה. היום אנחנו לא צריכים להיות מקצועיים מדי כדי לבצע את העריכה וגם לא זקוקים למכשור מיוחד או מחשבים חזקים מאד. בעזרת כמה תכנות לעריכת סרטים בבית אפשר לבצע זאת באופן עצמאי ובכמה צעדים פשוטים.
הנה דוגמא לכמה מהתוכנות הפופולאריות ביותר:

  • Movie Maker – זוהי אחת התכנות הפופולאריות ביותר בכל הקשור לעריכת סרטים באופן עצמאי ללא הצורך בהבנה מעמיקה בתחום. מדובר בתוכנה חינמית של מייקרוסופט, הכוללת מגוון רחב של כלים, שאמנם אינם משוכללים בדומה לתוכנות מקצועיות במיוחד, אולם למשתמש הביתי הן מספיקות. התוכנה מציעה אפקטים שונים, שאותם ניתן לשלב בתמונה, בסאונד, בקטעי הוידאו וליצור רצף בלתי רגיל של תמונות או לערוך סרט וידאו על מנת לקבל סרטון הכולל בו שלל של אפשרויות שונות.
  • Roxio Easy Media Creator – זוהי תוכנת עריכת סרטים ביתית הנחשבת למתקדמת מעט יותר ומתאימה לחובבנים הרציניים יותר. היא מאפשרת לשלב בסרט כותרות תלת מימד, אפקטים מיוחדים במינם וגם מעברים מסוגננים ומעניינים מאד. שלא כמו ה – Movie Maker, ניתן בעזרתה ניתן ליצור DVD, שאמנם האפשרויות מולו מוגבלות יותר, אך קיימות. זוהי איננה תוכנה חינמית ואפשר להשיג אותה בחנויות המחשבים השונות, המציעות תוכנות עריכה.
  • Nero Reloaded – מדובר בתכנת עריכה ביתית נוספת, המתאימה למשתמש הביתי ומאפשרת לו לבצע את העריכה בעזרת כלים שונים. התוכנה מאפשרת לערוך את סרטי הוידאו, להפיק DVD וליצור רצף של שקופיות שונות לקבלת סרט אחד. גם זו איננה תוכנה בחינם וניתן להשיגה בחנויות השונות.
  • NTI CD & DVD-Maker – מדובר בתוכנה עם שפע של כלים יצירתיים, המאפשרת לבצע את העריכה באופן חובבני אך מתקדם ואיכותי מאד. גם איתה ניתן ליצור סרטי DVD  באיכות גבוהה ומספקת, אך עדיין בהשוואה לתוכנות מקצועיות היא עשויה להיות מוגלת במעט.
  • Adobe Premiere Elements – זוהי תכנת עריכת סרטים, שניתן להשתמש בה גם בבית, אולם יש לקחת בחשבון שמדובר בתכנה מתקדמת הרבה יותר מתוכנות אחרות והיא דורשת מיומנות ברמה גבוהה על מנת לנצל את כל שפע הכלים השונים שהיא מציעה. היא פחות ידידותית למשתמש שכן פונה אל חובבים מקצועיים או מקצוענים בתחום זה, אך מציעה תוצאות משובחות במיוחד. 

באיזו אפשרות בוחרים?

ניתן למצוא כיום מגוון של תכנות לעריכת סרטים בבית, אולם כדי לבחור את המתאימה ביותר חשוב להתייחס לכמה פרמטרים שונים לפני הבחירה. אם אתם בראשית דרככם בכל הקשור לעריכה, מומלץ לכם להתחיל עם תכנת העריכה הבסיסית ביותר, ה – Movie Maker שגם ניתנת ללא עלות. ככל שתתקדמו בתחום, תוכלו לאתר לכם תוכנות מתקדמות ומקיפות יותר, שיתאימו לצרכיכם. אפשר להפיק תוצאות מצוינות גם בתוכנות פשוטות מאד וליהנות מסרט איכותי.


אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת SmartSEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה