6.5.2013

כיצד עסק קטן יכול לבנות מותג ברשת?


כל עסק קטן יודע שעל מנת לגייס לקוחות חדשים, רצוי לו לקבל כמה שיותר חשיפה בכל ערוצי המדיה האפשריים ושלרשת האינטרנט יש חלק חשוב בכך. בניגוד למודעה בעיתון או בטלוויזיה שהיא אינה ממוקדת ולמעשה פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר, עסק שקיים ברשת בדרך כלל פונה לקהל יעד ספציפי והמטרה שלו היא שמי שייחשף אליו ברשת, יהיה קהל יעד ממוקד ביותר שמגיע דרך ערוצים רלוונטיים כמו מנועי חיפוש או רשתות חברתיות.

דווקא בנקודה זו, העובדה שלעסק קטן אין את אותם תקציבי עתק של עסקים גדולים ממנו משחקת לטובתו מכיוון שבניית אתר אינטרנט בסדר גודל בינוני או ניהול של עמוד פייסבוק מסתכמים בעלויות קטנות יחסית שעסק קטן בהחלט יכול לעמוד בהם, אך השאלה היא עדיין כיצד לבנות את המותג עצמו ברשת צעד אחר צעד :

לוגו – הלוגו הוא ללא ספק אחד האלמנטים החשובים ביותר לעסק ובמיוחד ברשת שבה יש חשיבות גדולה לחזות הגרפית. רצוי שהלוגו יעוצב על ידי מעצב לוגו מקצועי וישדר את ערכי המותג. לדוגמה, חברה למחקר שווקים, תשלב בלוגו זכוכית מגדלת או הדפס של דף נתונים. הדבר החשוב ביותר הוא שהלוגו יהיה אחיד בין כל הייצוגים של העסק ברשת ולא יתעוות או ישנה את צורתו.



אתר אינטרנט ושם מתחם (דומיין) – עם כל החשיבות שמייחסים כיום לרשתות חברתיות, חשוב מאוד שלעסק בכל גודל יהיה גם אתר אינטרנט וזאת משתי סיבות עיקריות :

  • אתר אינטרנט מעניק שליטה מלאה בתכנים ולא תלוי בגחמות של פלטפורמה כזו או אחרת כמו פייסבוק
  • אתר אינטרנט ניתן לקידום בקלות יחסית במנועי חיפוש, כך שבעל העסק יכול לקבל אליו לקוחות שמחפשים בדיוק את תחום העיסוק שלו ואת השירותים אותם הוא נותן. 

שם המתחם (הכתובת) אותו בוחר העסק צריך לייצג את ערכי המותג שלו ואת התחום העיקרי בו הוא עוסק. לדוגמה, חברה העוסקת בקידום אתרים, עשויה לבחור בכתובת smartseo.co.il.

ייצוג ברשתות חברתיות – מבחינת המותג, ייצוג ברשתות חברתיות מהווה את הקשר הישיר עם הלקוחות: בעמוד פייסבוק המנוהל היטב, ניתן לשגר ללקוחות העסק עדכונים על מוצרים או מבצעים חדשים שמגיעים אליהם ישירות בצורה נוחה יותר ובוטה פחות מאשר דרך הדואר האלקטרוני. בניגוד לאתר אינטרנט אליו הלקוח נחשף בצורה אקטיבית כפי שהסברנו קודם, החשיפה לעמוד פייסבוק נעשית בצורה פסיבית, אבל האינטראקציה עצמה חזקה יותר.

חשיפה בתוך אתרים נוספים ברשת – חשיפה בתוך אתרים נוספים ברשת נעשית בדרך כלל באמצעות באנרים או פרסומות בתוך רשת של אתרים שהם שותפי פרסום של גוגל . פרסומות אלו יוצרות חשיפה נוספת למותג בתוך אתרים המשיקים או מקבילים לעסק, אך בדרך כלל אינם מהווים מתחרים ישירים שלו. לחילופין, ייתכן שהגולש יחפש מותג מסוים וייראה פרסומת לעסק באתר שכלל אינו קשור אליו, וזאת בהתאם להיסטורית החיפושים שלו בגוגל. פרסומות אלו בדרך כלל יובילו לדף דרכו ניתן ליצור קשר עם העסק (דף נחיתה) או לאתר האינטרנט שלו.

השילוב הנכון

כאשר משלבים יחדיו את כל ערוצי השיווק האלו , ניתן לבנות מותג עם חשיפה גדולה יחסית לגודלו של העסק הקטן, אך הצלחת המיתוג תלויה ביצירת התמהיל הנכון ומעקב אחרי הביצועים של כל ערוץ בנפרד, כך שיהיה אפשר לחלק את תקציב הפרסום המוגבל בצורה נכונה. כמו כן, בניית המותג צריכה להיעשות בצורה הדרגתית ודווקא ירי בכל התותחים הכבדים בבת אחת עלולה לפגוע בסיכויי ההצלחה.

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת SmartSEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה