5.10.2011

קידום אתרים בגוגל

קידום אתרים כבר מזמן איננו עניין של חיות אינטרנט, או של גולשים מכורים בלבד. הגידול הרב במספר הגולשים ברשת כמו גם הכמות ההולכת וגדלה של עסקאות הנעשות דרך הרשת הופכות אותה לערוץ שיווק אטרקטיבי, אולי האטרקטיבי והיעיל ביותר מבין ערוצי השיווק הקיימים כיום.

כדי להגיע למוצר או לשרות שמחפשים, יש לחפש תחילה את כל האתרים המציעים אותו. והדרך הטובה ביותר לחיפוש היא כיום מנוע החיפוש של גוגל. זהו מנוע חיפוש ידידותי המציע שפע מידע ודירוג אוטומטי של אתרים המבוצע על ידי מנוע החיפוש עצמו. וכאן, בדירוג האתרים, נכנס לתמונה נושא קידום אתרים בגוגל.
קידום אתרים בגוגל
כיון שכלל מחפשי המידע, השירותים והזדמנויות הקנייה בגוגל כבר הסתגלו לשיטה שבה ממוקמים האתרים לפי שקלול מסוים, המשימה של כל בעלים של אתר מסחרי או אחר היא להגיע לראש הרשימה או קרוב אליו. סטטיסטיקות מוכיחות שהרוב המכריע של הגולשים יחפשו וימצאו את מבוקשם בדף התוצאות הראשון בגוגל. מיעוטם יגלשו לעמוד השני ברשימה ומיעוט מבוטל יגיע גם לעמוד השלישי. החל מהעמוד הרביעי ואילך סיכויי החשיפה הם כמעט אפסיים.

ישנן שתי דרכים להגיע לראש רשימת החיפוש: הראשונה – לקנות את המקום הראשון, מה שנקרא קידום/פרסום ממומן בגוגל (ADWORDS). בחלק העליון של כל עמוד בגוגל מופיעים האתרים ששלמו כסף עבור הזכות להופיע במקום הראשון בקטגוריה שלהם. קידום/פרסום אתרים ממומן מסוג זה עולה ממון רב וכיון שיש סימון מיוחד, יודע כל גולש שמדובר באתר ששילם עבור הפרסום וההופעה למעלה.

השיטה השנייה היא קידום אתרים אורגני אשר נקראת גם קידום אתרים הכוונה היא קידום בעזרת שירותי קידום אתרים מקצועיים. קידום אתרים בשיטה, הנקרא גם קידום אורגני, מחייב קיומו של חומר איכותי באתר, חומר שייתן ערך מוסף לגולשים ויגרום להם להישאר באתר ו"לצרוך" את המידע. ככל שהשהייה הממוצעת באתר תהיה ארוכה יותר, כך יגדלו סיכויי האתר לשפר את המיקום שלו במנוע החיפוש. וככל שחומר הקריאה או הצפייה המוצע הוא איכותי יותר כך תתארך השהייה הממוצעת באתר.

קידום אורגני מטרתו לחשוף את האתר לרוכשים פוטנציאליים וקהל היעד של העסק במטרה להפוך אותם לצרכנים נאמנים של המידע המוצע באתר, מה שמגדיל את הסיכוי שיהפכו גם ללקוחות נאמנים של המוצרים או השירותים המוצעים בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה