16.8.2011

שליחת ניוזלטר – כיצד לבחור מערכת דיוור?

כיצד לבחור מערכת דיוור אלקטרוני?
אז החלטתם לשדרג את העסק שלכם ברכישת מערכת דיוור מקצועית שתאפשר לכם שליחת ניוזלטר בצורה יעילה? מזל טוב – עכשיו השאלה היא רק איך בוחרים את המערכת הנכונה (לצד שיקולי המחיר כמובן). בחירתה של מערכת לצרכי דיוור היא לא עניין פשוט אז איך תבחרו מערכת לעסק שלכם?

הנה כמה טיפים לבחירת מערכת דיוור אלקטרוני והפצת ניוזלטרים:

לפני שאתם בוחרים מערכת דיוור חשוב להכיר לעומק את התהליך של שליחת ניוזלטר או דיוורים בתפוצה רחבה - כדי לדעת למה לצפות מהמערכת, ולבחון האם היא מספקת את הצרכים שלכם. ראשית – בחנו עד כמה נוח להכין ניוזלטר במערכת – האם קל להזין לתוכו תמונות וגרפיקה, האם הוא מאפשר לעצב בקלות? האם הממשק שלו ידידותי?

חשוב לזכור כי בצד השני יש מי שמקבל את הניוזלטר ובסופו של דבר הוא זה שיחליט אם לקרוא אותו או לזרוק אותו היישר אל סל המחזור במחשב. מערכת דיוור טובה תנפיק עבורכם דוחות מעקב אחרי כל שליחת ניוזלטר- הדוחות האלה ילמדו אתכם כמה אנשים קראו אותו, כמה אנשים התעלמו ממנו, כמה אנשים הקליקו על ההפניות וכו'. לפני שאתם בוחרים מערכת לניוזלטר, בדקו את הסטטיסטיקות שהיא מספקת, ועד כמה הן ברורות ומובנות לשימוש.

שליחת ניוזלטר נעשית על פי רשימת תפוצה. מערכת דיוור טובה תאפשר מיון של כלל הנמענים על פי נושאים. שליחת מידע בניוזלטר לא מחייבת הפצה בתפוצת נאט"ו, לעיתים תרצו לבצע שליחה רק לחלק מסוים מכל רשימת התפוצה והמערכת אמורה לאפשר לכם לעשות זאת בקלות וביעילות - ובכך תוכלו למנוע הטרדה מיותרת של הלקוחות שלכם.
דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו הוא שהמערכת פועלת בהתאם לכללי חוק הספאם - שנחקק בשנת 2008 מגביל שליחת הודעות דואר אלקטרוני. (דיוור אלקטרוני מורשה) כחלק מתנאי חוק הספאם כל שליחת ניוזלטר או הודעה אלקטרונית אחרת, מחייבת הצהרה של הנמען כי הוא מעוניין לקבל הודעות. החוק מחייב לצרף לכל דיוור הודעה על פיה יכול המשתמש לבקש להסיר את עצמו מרשימת התפוצה. מערכת דיוור טובה תאפשר את צרוף הודעה זו באופן אוטומטי וניהול קל נכון של הנמענים שלא מעוניינים לקבל דיוורים בעתיד.

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת SmartSEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה