5.7.2011

בניית אתר: להשקיע מחשבה – לקבל הצלחה

"סוף מעשה במחשבה תחילה" אומרת האמרה היהודית החכמה. אמירה זו טובה ונוגעת לכל תחומי החיים, החל ביחסים אישיים וכלה בעסקים והתנהלות מול חברים. הדבר נכון שבעתיים כאשר מתכננים לבנות אתר. שכן בג'ונגל המידע הקיים כיום, אתר שאיננו מושקע ואיננו בנוי בצורה נכונה לא ישרוד. אתר נועד על מנת שיבקרו בו, ואתר שאין מבקרים בו הוא חסר תועלת.

היסטוריה קצרה.

הפריצה האדירה של האינטרנט, שנכנס לחיינו בסערה בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת, הציפה אותנו בשפע של מידע. עד אמצע שנות התשעים היה עולם האינטרנט מקושר פחות לעסקים ופחות מכוון לפעילות עסקית. מאידך, בניית אתרים הייתה עסק יקר להחריד ועסקים רבים כמו גם אנשים פרטיים נמנעו ממנו הן בגלל המחיר והן בגלל ההשקעה הנדרשת בתחזוקה. עד היום ישנם מיליוני אתרים שהוקמו ו"ננטשו". החל מאמצע שנות התשעים וביתר שאת מאז כניסת גוגל לשוק בתחילת שנות האלפיים המידע הוא זמין לכל, ובנוסף בניית אתרים נעשתה קלה יחסית, בכל אופן כשמדובר בדפי WEB פשוטים. התוצאה – שפע מידע, שחלק ניכר ממנו איננו ראוי או רלוונטי. מנועי החיפוש למדו, עם זאת, לזהות אחרים לא רלוונטיים מחד והגולשים למדו לזהות עד מהרה אתרים בעיתיים מאידך. אתרים כאלה זוכים, פשוטו כמשמעו, להתעלמות מצידם של הגולשים.

אז לאן ממשיכים עכשיו?

אתר נבנה, כאמור, כדי שיגלשו בו. האדם או החברה שהקימו אותו מצפים ממנו לתוצאות, ותוצאות ניתן להביא אך ורק אם האתר בנוי כיאות. ראשית, חייבת להיקבע לו מטרה ברורה: האם בניית האתר מיועדת למשוך גולשים לעסק? האם הוא נועד לפרסום ישיר או עקיף? לייצר רווחים בעצמו או לגרום להגעת גולשים לעסק? שנית, מראה ואפיון האתר. מחקרים רבים נעשו על מנת להגיע למבנה ומראה שימשכו גולשים לגלוש לאתר ולהישאר בו, צירופים של צבעים, פונטים ופרמטרים אחרים נבדקו ונחקרו. בניית אתר חייבת להתנהל על פי פרמטרים אלה כדי להגיע לתוצאות מיטביות. חשיבה נכונה מייצרת אתר מצוין. אין צורך להמציא את הגלגל מחדש. הוא הומצא זה מכבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה