18.3.2012

קידום אתרים- האם ניתן להתחייב לתוצאות ?



"להיות או לא להיות זו השאלה", שאל המלט במונולוג המפורסם שלו. והתכוון האם עלי ללחום נגד הגורל או לסיים הכל, אכן שאלה ודילמה הרות גורל. זה נכתב לפני לא מעט שנים על ידי שייקספיר. והיום, השאלה הזו נכתבת על ידינו, "האם להתחייב או לא להתחייב, זו השאלה".

האם מקדם אתרים יכול להתחייב לתוצאות, או לא, במלחמת המיקומים בגוגל? דילמה לא פשוטה, ובצדק. בואו נפרק אט, אט את השאלה כדי לענות עליה ברוגע ולא בדרמטיות, כדי לא להגיע לתוצאות קיצוניות כמו המלט...

בסיס עניין ההתחייבות לתוצאות בקידום
עניין ההתחייבות מגיע מגוגל. הם כתבו: "איש אינו יכול להבטיח דרוג מספר אחד בגוגל. יש להישמר מחברות SEO אשר טוענות כי הן מתחייבות לספק דירוג גבוה, מצהירות שהן בעלות 'מערכת יחסים מיוחדת' עם Google ובנוסף מפרסמות 'שליחה מועדפת' ל-Google. חייבים להבין כי אין שליחה מועדפת ל-Google … "זאת אומרת שגוגל טוענים שאף אחד לא יכול לקבוע את המיקום.
ומכאן מגיע המשפט הקבוע של מקדמי אתרים שמבלבל "אנחנו לא גוגל". מה אמורים להבין מכל זה? יש פה סתירות פנימיות. בואו נעשה קצת סדר, ונתחיל מההתחלה של ההתחלה.

מיהו מקדם האתרים?
התפקיד של מקדם אתרים הוא לשפר תוצאות במנוע חיפוש, זאת כדי להגדיל את כמות ואיכות הכניסות של לקוחות לאתר של עסק מסוים. כדי להגיע לתוצאות מקסימאליות, מקדם אתרים פועל בשיטות קידום מגוונות הן בתוך האתר (on page) והן מחוץ לאתר (off page), באופטימיזציה של תוכן האתר, אופטימיזציית המבנה , קישורים פנימיים וחיצוניים ועוד.

מהו צד הלקוח?
תמיד צריך להביא בחשבון את הצד של הלקוח. הוא רוצה תמורה מלאה לכסף שהוא משקיע אצל מקדם האתרים. לכן, אי אפשר שלא להתחייב לתוצאה כל שהיא. בנוסף, חברות קידום אתרים מחתימות את הלקוח בדרך כלל על חוזה שבין חצי שנה לשנה לפני תחילת העבודה, כך נוצר מצב שבמידה והלקוח לא מרוצה הוא לא יכול לפרוש. הסיבה נעוצה בכך שמקדם האתרים או חברת הקידום משקיעות מאמצים רבים בתחילת הדרך שאת תוצאותיהן ניתן לראות ברשת רק לאחר מספר חודשים, ואת זאת הלקוח חייב להבין ולדעת.

אז מה המסקנה, מתחייבים או לא?
ראשית, לגבי הטענה "אנחנו לא גוגל",זו טענה שאין להתכחש לה, ואכן היא נכונה. אולם, במידה ונעשה לאתר קידום אתרים נכון, מתבצעות פעולות כנדרש ויש שיתוף פעולה עם הלקוח, אין כל סיבה שהאתר לא יקודם על ידי גוגל. חברת קידום אתרים טובה מבינה שקידום אתרים לטווח ארוך פירושו הבנה מעמיקה ויסודית של דרישות מנוע החיפוש וכי יש ללכת "יד ביד" עם גוגל ולא לנסות לרמות אותו. במידה והחברה מבצעת קידום שאינו מנסה לרמות את גוגל אין סיבה שהלקוח לא יראה תוצאות ואין סיבה שבעדכון הבא של גוגל האתר ייפול בבת אחת בתוצאות.

איך מספקים את הלקוח ומקדם האתרים?
אחרי כל ההסברים, צריך להבין שצריך להגיע לריצוי של שני הצדדים, של המקדם ושל הלקוח. בתור מקדם, צריך להגן על הלקוח אם הוא לא מרוצה. בדרכים יצירתיות ניתן להתחייב אליו. וכך, הוא לא ירגיש כבול אלא מרוצה כלכלית מהתוצאות. והמקדם יהיה גאה בעצמו על העבודה ויזכה להערכה.

איך מבצעים זאת, כיצד מקדם האתרים יכול להגיע לתוצאות האלה?
1. ניתן להתחייב על 30% טראפיק. בדרך הזו אין התחייבות על אף מונח, אפשר להביא עבודה מביטויי זנב משולבים עם מונחים יותר חזקים.
2. ניתן להתחייב על שני מונחים מתוך שלושה או ארבעה חשובים לעמוד הראשון לאחר חצי שנה.
3. יש לבקש בסיס הגיוני שיגרום להצלחת הפרויקט, ובמקרה של הצלחה ראויה ניתן לבקש בונוס.
4. מומלץ להציג חוזה קצר של חצי שנה בלבד. אם הלקוח יהיה מרוצה הוא ימשיך את ההתקשרות.
5. יש לקחת אחריות כאשר נעשה קידום שחור, לכן יש להכניס סעיף שיגן על הלקוח.
6. יש להסביר ללקוח מושגים כגון החלטות גוגל, פגיעה מכוונת באתר ועוד, ולוודא כי הוא מבין שאין זה באחריות המקדם.

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת SmartSEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה