עסקים רבים מחפשים כל העת דרכים חדשות כדי להגדיל את מעגל הלקוחות שלהם – וכדי לשמור על יחסים קרובים עם הלקוחות הקיימים שלהם. אחד האפיקים היעילים ביותר לצורך קידום עסקים הוא שיווק ישיר – באמצעות שימוש במערכות דיוור של דואר אלקטרוני והפצת ניוזלטר.
ישנם יתרונות רבים מאוד לשיווק מסוג זה – ראשית כל – העלות שלו נמוכה מאוד ביחס לאלטרנטיבות. צורות שיווק חלופיות, כמו למשל פרסום בעיתונות מקומית או פרסום במנועי חיפוש כמו גוגל, יקרות הרבה יותר. האפקטיביות של שיווק ישיר ( אמנות השימוש במכתב חדשות ככלי שיווק ישיר) שנעשה בצורה נכונה, גדולה מאוד בהשוואה להוצאות הכרוכות בו ולכן מתאימה מאוד לחברות רבות, מחברות קטנות ועד למותגים גדולים.
כיצד בעצם נעשה שיווק ישיר? הדבר המרכזי הדרוש על מנת להקים מערך איכותי לשיווק מסוג זה, הוא מאגר מידע לצרכי דיוור. המושג מתייחס לתקשורת "אחד על אחד" בין המשווק לבין הלקוח הסופי. על מנת לקיים את מערכת התקשורת הזו – יש צורך בפרטי הדואר האלקטרוני של מעגל הלקוחות, על מנת שתוכלו לשלוח להם דואר, וכמו כן על פי החוק את הסכמתם לקבל מסרי שיווק במייל.
בנייתו של מאגר לקוחות ופרטי המייל שלהם היא המשימה הראשונה בחשיבותה לצורך שיווק במייל. לאחר שהיא הושלמה, הגיעה העת להחליט על המסרים השיווקים עצמם ועל דרך שליחתם ללקוחות. הדרך המומלצת ביותר היא שימוש במערכות מיוחדות לדיוור אלקטרוני, שמאפשרות שליחת מיילים שיווקים מעוצבים ומרשימים במיוחד. המערכות הללו מאפשרות לכם גם לעקוב אחר נתוני הפתיחה של המיילים ותגובתם של הלקוחות.
המערכות שנבנו במיוחד לצרכי שיווק במייל קלות מאוד לשימוש. הן מאפשרות לכם לעצב בקלות מבנה עמוד מרשים שבו אתם יכולים לשלב טקסטים ותמונות, ואפילו קטעי וידאו, ולשלוח אותם ללקוחות שלכם. מובן שעל מנת לייצר מערכת שיווק במייל שתהיה אפקטיבית, כדאי להשתמש במיילים בצורה מושכלת – לשלב בהם חדשות מעניינות מהתחום, מדריכים שימושים, ומבצעים שעשויים לעניין את הלקוחות שלכם. המפתח העיקרי לשיווק ישיר מוצלח הוא שביעות רצון של מקבלי המסרים, כדי שהם ימשיכו להתעניין בכם גם בעתיד ואף יפיצו את המסרים שלכם בקרב חבריהם. שיהיה בהצלחה!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה