11.7.2010

טיפים לניוזלטר מושלם

ניוזלטר הוא אחד מאמצעי התקשורת השכיחים ביותר בקרב חברות ואתרים. הוא עוזר להן לשמור על הקשר הרציף בין החברה/ מותג לבין לקוחותיה או בינה לבין עובדיה. אך מה לעשות, שמרוב עצים לא רואים את היער. כמות הניוזלטר שמקבל אדם ממוצע לתיבת המייל שלו היא בלתי נתפסת, כמובן שאין מצב כזה בו הוא מעיין בכולם. לכן, אנו מציעים מס' צעדים פשוטים שיהפכו את הניוזלטר שלכם לפופלרי יותר, אמין יותר ובסופו של דבר לכזה שמגיע באמת לקהל הקוראים הפוטנציאלי.

צעד 1- בחירת מערכת דיוור אלקטרוני מוצלחת:
קל מאוד לוותר על שירות מסוג זה כיוון שפעולות שליחת האימייל ועיצובו הן מהמוכרות והפשוטות שכל אדם ממוצע יודע לעשות. העובדה היא שרוב הניוזלטר מגיעים כ"דואר זבל". עובדה נוספת היא שהם מגיעים לשם בגלל השרתים שלכם. למעשה היא עלולה להכניס את השרת של המחשב שלכם, או של מי ששולח ניוזלטר ישר לרשימת דואר הזבל של כל המכותבים שלכם. שימוש בחברת דיוור להפצת ניוזלטר מבטיח כי ההפצה תהיה בטוחה, תכניס את הניוזלטר לתיבה הנכנסת, ותפטור אתכם מכל חשש לגבי תיבת המייל או השרת הפרטי שלכם. חברות כאלו מתמחות בוויסות השרתים למניעת עומס והעובדה כי לרשותם עומדת חוות שרתים גדולה גורמת לזיהוי של הניוזלטר וכניסתו לתיבה הנכנסת. חברה כזו גם מוודאת כי כתובות המייל של המכותבים שלכם נשארות חסויות. אין דבר גרוע יותר מכתובת שנחשפת לצרכים אחרים.

צעד 2- כותרת:
הכותרת היא הכל בניוזלטר. היא תגרום לקורא להתעלם או לפתוח. חשוב שהכותרת תהיה פיקנטית, שהיא תהווה קריצה שובבה למה שקורא בתוך המייל. אם יש בתוכן הנחה כלשהי או קופון כדאי לציין זאת בכותרת.

צעד 3- עיצוב:
חשוב מאוד להקפיד כי בניוזלטר יהיה מן הנמצא גרפיקה ומילים. חשוב שיהיה מה שימשוך את העין, אבל גם את המח. לא להגזים עם הגרפיקה שכן היא מכבידה על המייל וגורמת לפתיחה איטית של הניוזלטר ובכך מדללת את מס' הקוראים. בנוסף, חשוב שהמלל יהיה בשפה גבוהה וללא שגיאות כתיב ודקדוק. מחקרים רבים מראים כי שגיאות כאלו גורמות לקורא להתעמק בתיקון השגיאות ולא בנושא המכתב- מה שעומד בסתירה למטרתו של הניוזלטר. כמו כן צריך שהמלל יהיה מעניין וייצר ערך, שלקורא הממוצע יהיה משהו חדש ללמוד ממנו, או שיצחיק אותו, שירגיז אותו שיוציא ממנו רגש כלשהו. כשדבר מה מעורר בנו רגש הוא מסקרן וגורם לנו לחשוב עליו גם לאחר זמן מה. המלצה נוספת היא להשתמש בתבנית קבועה ומוכרת שהקוראים החוזרים כבר מכירים. הם ידעו איפה לדלות את המידע הספציפי שמעניין אותם- יהיה אשר יהיה- בתוך כל הניוזלטר. קורא שמשיג את מבוקשו במהירות הוא קורא חוזר!

צעד 4- תדירות:
כלל ברזל- אם אין לך משהו טוב להגיד עדיף שלא תגיד דבר. אם תשלח ניוזלטר כל שבוע אך הוא יהיה ריק מתוכן אמיתי ומלא בתוכן שיווקי אנשים ילמדו להתעלם ממנו. חשוב לשלוח ניוזלטר במידה כזו שתעורר עניין ולא תציק לקורא. מחקרים מראים שעדיף ששליחת הניוזלטר תהיה עקבית, כלומר בכל מועד מסוים, נאמר בכל ראשון לחודש. כך הקורא מצפה לו, גם אם באופן תת מודע. גם בעניין זה חברת הדיוור האלקטרוני יכולה לעזור, יש להם מערכות התראה ותזכורת כך שחוץ מלהכין את הניוזלטר לא נשאר לכם דבר לעשות.

צעד 5- שורה תחתונה:
המסר השיווקי צריך לעבור! פשוט כך. אם המסר השיווקי לא עבר אין טעם בניוזלטר, עליכם לוודא כי המסר ברור בתוך סבך הלוגואים וההנחות וכי יש סבירות גבוהה שרוב הקוראים יבינו אותו. כמו כן חשוב לוודא שהוא ערוך בצורה שקוסמת לקהל היעד שלכם, ואינו מכיל תוכן מעליב או פוגע עבורם.


בסופו של יום חשוב לבדוק שהמידע אותו אתם מעבירים הוא מסקרן וגורם לאנשים לרצות לשלוח אותו לאחרים... אם אתם מסתכלים על הניוזלטר ואין לכם רצון להסתכל בו שוב- המסר לא עבר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה