26.8.2014

למה חשוב לבצע בדיקת מהירות גלישה

אין זה סוד שבמהלך השנים, האינטרנט הפך למהיר יותר ויותר. כיום, אנחנו יכולים לגלוש במהירויות עצומות, להוריד תכנים מגוונים תוך פרק זמן קצר, ובכלל – ליהנות הרבה יותר. לפחות עד הרגע בו אנחנו משלמים על מהירות גלישה מסוימת, ומקבלים בפועל מהירות נמוכה פי כמה.

להאטה במהירות הגלישה עלולות להיות לא מעט סיבות. הצעד המרכזי הראשון שיש לעשות, על מנת לאבחן זאת, הוא בדיקת מהירות, הניתנת לביצוע כיום באמצעות שורה ארוכה של אתרי אינטרנט. אז למה הבדיקה הזו כה חיונית?

הקשר שבין הרצוי למצוי

בדיקת מהירות גלישה, פשוטו כמשמעו, באה לבדוק האם מהירות הגלישה שאמורה להיות בפועל, וזו עליה משלמים, כמובן, היא זו שמקבלים כאשר באים לגלוש ברשת הלכה למעשה. כאן, יש להדגיש כי פעמים רבות נמצאים פערים בין המהירות האידיאלית לזו המושגת בפועל, ולא תמיד באחריותה של חברת האינטרנט. זאת מכיוון ששורה ארוכה של משתנים עלולים להשפיע לרעה על מהירות הגלישה.

ככלל, ניתן להצביע על ארבעה גורמים שעלולים להביא להפחתה הזו במהירות: ספק התשתית, ספקית האינטרנט, הנתב וחיבורי הרשת וכן המחשב עצמו (וירוסים ורוגלות מאטים את פעילותו, וגם את פעילות הגלישה). כדי לעמוד על הבעיה הספציפית, רצוי לבצע את הבדיקה כאשר אין חלונות אינטרנט פתוחים, כאשר תוכנות ההורדה אינן פועלות או כשתוכנות הצ'אט או אמצעי הגיבוי בענן, אם קיימים, מכובים. על כל פנים, כאשר הנתונים המתקבלים אינם תואמים לחבילת הגישה, יש ליצור קשר עם הספקים הרלוונטיים, ולראות אם מבחינתם דומה שהכול בסדר. באם לא, ייתכן שהבעיה, כאמור, היא במחשב עצמו.

הרגע בו גולשים ברשת שלך

בדיקת מהירות גלישה מאפשרת גם ללמוד, במידה לא מבוטלת של ודאות, על שימוש לרעה שנעשה ברשת. כאשר הרשת היא אלחוטית ואינה מוגנת בסיסמא, ברור שכל אדם הנמצא בטווח סביר יכול להצטרף אליה, לגלוש בה ובכך להאט את המהירות הכוללת של המשתמשים האחרים. סיסמא אמורה לפתור את זה, אלא שלעיתים יש נסיונות פריצה גם לרשתות מאובטחות, בייחוד כאשר הסיסמא הנבחרת אינה מורכבת יתר על המידה.

בדיקת מהירות גלישה תאפשר להבין מהי המהירות המושגת בפועל, פועל יוצא של התשתית הטכנולוגית והעומס על הרשת. לכן, ניתן להשתמש בה על מנת לאבחן מצבים מהסוג הזה, שהם הכול חוץ מנעימים.

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת SmartSEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה