24.6.2015

שליחת ניוזלטר - דרך אפקטיבית לשיווק ישיר

אנשים חשופים לכמות גדולה כל כך של מסרים שיווקיים, לא פלא שהם נוטים 'לסנן' אותם. חשבו על עצמכם, כשאתם מתיישבים לאכול ארוחת ערב, כמה מותגים מונחים על השולחן שלכם? הירקות מחנות אורגנית, הרוטב לסלט, המשקאות הקלים, הבשר מרשת אטליזים ידועת שם והצלחות מחנות נחשבת לכלי בית. כל אלה מותגים! מבחינתנו - כצרכנים - זה נעשה 'שקוף', כך שכמפרסמים עלינו להיות מודעים לכך כל העת ולחשוב כיצד להגיע לצרכנים או ללקוחות הפוטנציאליים שלנו מבלי להציק להם, בלי לגרום להם להרגיש שאנחנו מנסים למכור להם משהו.

אישי זה תמיד יותר טוב

כשאתם קונים בסופר השכונתי שלכם, ודאי תעדיפו באופן לא מודע לגשת לאותה קופאית אליה אתם תמיד ניגשים. כשאתם עולים לאוטובוס, תרגישו הרבה יותר טוב אם בדיוק יהיה שם הנהג הזה שזוכר לאן אתם נוסעים והיכן נמצא מקום העבודה שלכם. במסעדה הקבועה בה אתם יושבים לאכול צהריים, יעלה על פניכם חיוך כשתוכלו פשוט לומר למלצרית "אני אקח את המנה הקבועה שלי" ולא יזיק אם גם השוער בכניסה לבניין יחייך וישאל מה נשמע. ככה זה כשאתם מקבלים יחס אישי. כצרכנים אנחנו הרבה יותר סבלניים כלפי מי שמביע בנו עניין ולא כלפי כרישי מכירות שרואים את הארנק שלנו, לפני שהם רואים אותנו. לכן נעים לנו לקבל לתיבת המייל אחת לשבוע ניוזלטר שבראשו כתוב השם שלנו תוך אזכור של כמה מהמוצרים שאנחנו נוטים לרכוש.

ניוזלטר - ישיר, ממוקד ואישי

שיווק ישיר הוא לא רק פנייה אישית, הוא גם פנייה למי שמלכתחילה הביע עניין במוצר או השירות שלכם. כשאתם מפרסמים מודעה בעיתון, זה מעין משחק במספרים גדולים. כלומר: בהנחה ואלף איש יתקלו במודעה, מתוכם רק מאה ימצאו בה עניין ורק עשרה אכן יגיעו לחנות שלכם. לעומת זאת, כשאתם שולחים ניוזלטר לקבוצת לקוחות ממוקדת, אתם פועלים בצורה חכמה ויעילה. מערכת ניהול הלקוחות כוללת שלל פרטי מידע בהם תוכלו לעשות שימוש במסגרת הפעילות השיווקית שלכם. הדבר יסייע לכם בפרט כשמדובר בניוזלטר. אם הניוזלטר נשלח לנשים ונכתב בלשון נקבה, אותן נשים ודאי ישמחו לחשוב שבהכנת הניוזלטר הושקעו כמה דקות נוספות בכדי שתהיה זו פנייה ישירה ככל האפשר.

ניוזלטר - יותר מכלי פרסום אחרים

פרסומות טלוויזיה, מודעות בעיתון, עלוני פרסומת המחולקים בתיבת הדואר, ברושורים המצורפים למוצרים שלכם וכן הלאה. כל אלה כלי פרסום בהם אתם יכולים לעשות שימוש. אולם כפי שצוין כבר קודם, ככל שתהיו ממוקדים יותר ופילוח הלקוחות שלכם יתבצע באופן אפקטיבי תוך הפקת תובנות, כך גדלים הסיכויים שאלו המקבלים מכם את הניוזלטר אכן יעשו במידע המופיע בו שימוש. שיווק ישיר תמיד יותר משתלם, בפרט כאשר מטרת הפעילות שלכם - במקרה הזה, שליחת ניוזלטר - מכירתית יותר משהיא תדמיתית.

אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת SmartSEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה