17.7.2012

בניית קישורים לאחר עדכון פינגווין

באפריל האחרון השיקה גוגל עדכון אלגוריתמי מיוחד – עדכון פינגווין, שבדומה לעדכון פנדה שהושק בשנה שעברה, טרף את כל הקלפים וחייב אותנו להתנהל בדרך שונה. מהו עדכון פינגווין וכיצד בונים את הקישורים לאחר העדכון, על מנת שאלה יהיו טבעיים, איכותיים ומתאימים? על כך, בכתבה שלפניכם. 


מהו עדכון פינגווין

עדכון פינגווין הוא עדכון חדש של גוגל שהושק בחודש מאי, לפני מספר חודשים. עדכון זה, שהינו סוג של אלגוריתם מיוחד, נועד להילחם בשימוש בספאמים/דואר זבל לצרכי קידום אתרים. השימוש בקישורים לצרכי קידום אתרים הינו הליך נפוץ מאד, המוכיח את עצמו שוב ושוב. אולם, על מנת שיהיה אפקטיבי ומתאים, חשוב שייעשה באופן טבעי, ובעיקר – איכותי.

העידכון פורסם לראשונה דרך חשבון הטוויטר של מאט קאטס
מקדמי אתרים רבים עושים זאת באופן שאיננו נכון, ומטרתו העיקרית של עדכון פינגווין הוא לאתר את הקישורים האלה, לזהות שמדובר בקישורים לצרכי קידום, קישורים שאינם טבעיים ולא לאפשר את קידומם בגוגל. עדכון זה נלחם בתופעות שונות כמו שימוש מופרז במילות מפתח, הפניות קבועות אל עמודים שונים וכן גם תוכן משוכפל.

טיפים לבניית פרופיל לינקים טבעי, איכותי ועמיד

אז מה עושים עכשיו? כיצד מתמודדים עם עדכון פינגווין החדש ומצליחים, בכל זאת, לקדם את האתרים ולעשות שימוש בקישורים באופן נכון, טבעי ואיכותי? הנה כמה טיפים:



גיוון הוא מילת המפתח – על מנת לאפשר קידום נכון יותר ומוצלח יותר, חשוב שייעשה שימוש מגוון כמה שניתן עם הביטוי המקודם. אין צורך להשתמש בביטוי בצורתו המדויקת, כי אם, ואף גם מומלץ, להשתמש בו בכמה שיותר גרסאות ואפשרויות לשלב ביטויים נוספים. ניתן להיעזר ב – Google Suggest כדי לקבל רעיונות לביטוי ולאפשרויות, שבהן ניתן להשתמש.

שימוש בקישורים ממותגים – כדי לקבל דירוג גבוה בגוגל, ובמיוחד לאור עדכון פינגווין שבוצע לאחרונה, מומלץ לשלב קישורים של מותגים ידועים, המכילים, במסגרתם, גם את שם המוצר או את שם העסק. זוהי אפשרות מצוינת לשפר את מיקומו של האתר בגוגל ולהביא לחשיפה גבוהה יותר.

הוספת קישורים לאתרים לגיטימיים – את הקישורים הלגיטימיים, שמסייעים בקידום האתר, ניתן להעלות באתרי אינדקסים שונים. חשוב לוודא שמדובר באתרים בעלי דירוג גבוה. ישנם לא מעט אתרים מסוג זה, אולם חלק גדול מהם הוא כללי וזניח מאד. חשוב שלא לבחור באתרים אלה, שכן שימוש בהם יכול לפגוע באתר. בחירת אינדקסים מקומיים היא אפשרות נוספת, שיכולה לסייע באופן משמעותי. גם לינקים מבלוגים הם פתרון מצוין, שיכול להיראות טבעי, ובתנאי ששייך לתחום שבו עוסק האתר, שאותו יש לקדם. גם העלאת הקישור באתרי אינטרנט, מאותו התחום, יכולה לסייע בדירוג האתר. חשוב, כמובן, לוודא שהם אינם מתחרים וכמובן חשוב לקבל את הסכמתם להעלאת הקישור.

תכנון נכון ועזרה של בעלי מקצוע – תכנון נכון של הקישורים ופנייה אל בעלי מקצוע, המתמחים בכך ומכירים את הנושא היטב, לנהל נכון את מערך הקידום ואת תוכנית בניית הקישורים לאתר, ובמיוחד לאחר עדכון פינגווין הדורש התייחסות מחודשת אל הנושא.


אשמח לשמוע את דעתך על הנושא, ניתן להשאיר תגובה, ממש פה למטה בבלוג.
המאמר הנ"ל נכתב על ידי שחר עזר.

שחר עזר – בעלים של חברת SmartSEO.co.il המתמחה בשירותי שיווק באינטרנט.
ניתן ליצור עימי קשר דרך פייסבוק או Google+ או דרך המייל shaharazar@gmail.com .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה